FAQ

Ik ben enthousiast! Hoe kan ik solliciteren?
Je kan solliciteren door via de ‘’Solliciteer’’ button een profiel aan te maken, je contactgegevens in te vullen en jouw persoonlijke cv bij te voegen. Als je sollicitatie is verzonden dan gaan wij ons uiterste best doen om binnen een week te reageren.

Kan ik ook bij een vestiging solliciteren?
Het is mogelijk om ook in de vestiging te solliciteren. Je kan dit doen door te informeren bij de shopmanager over de mogelijkheden.

Kan ik een open sollicitatie versturen?
Het is zeker mogelijk om een open sollicitatie te versturen. Vanuit HR zal bekeken worden welke mogelijkheden er zijn, om je vervolgens hierover terugkoppeling te geven.

Hoe komt het dat ik nog geen terugkoppeling heb gekregen?
Helaas blijken e-mails vanuit Toolstation regelmatig in de map met ongewenste mail terecht te komen. Zorg dus dat je het emailadres jobs@toolstation.nl toevoegt aan je lijst met veilige afzenders in je emailaccount of houd de map met ongewenste mail ook in de gaten.

In een zeldzaam geval kan het ook voorkomen dat je sollicitatie bij ons niet goed is binnen gekomen. Mocht je dus na een week niks van ons gehoord hebben, dan kun je ook altijd even bellen of mailen om na te vragen wat de status van je sollicitaties is. 

Waarom zou ik bij Toolstation willen werken?
De reden om voor Toolstation te komen werken is voor iedereen anders. Onze collega’s geven aan dat ze binnen Toolstation de goede werksfeer en onderlinge collegialiteit enorm waarderen en dat Toolstation een groeiend bedrijf is, waar je jezelf kunt ontwikkelen en doorgroeien.

Voor heel Toolstation geldt dat we heel hard groeien, maar daarnaast merk je op kantoor ook onze internationale groei. We hebben verschillende nationaliteiten bij ons werken en meerdere collega’s zijn binnen hun takenpakket niet alleen voor Nederland bezig, maar bijvoorbeeld ook voor Duitsland, België en Frankrijk. 

Is het mogelijk om stage te lopen bij een Toolstation vestiging?
Afhankelijk van de vestiging kan je inderdaad een stage volgen bij Toolstation. Er zal eerst bekeken of er voldoende begeleiding kan worden geboden. We willen natuurlijk wel dat stagiairs alles uit hun stage kunnen halen. Het is, naast de bij de vestigingen, ook mogelijk om in het magazijn of op het kantoor stage te lopen. Kijk voor actuele stages snel op onze aparte pagina voor stages.

Is het mogelijk om vakantiewerk te doen bij een Toolstation vestiging of in het magazijn?
Ook voor vakantiewerk zijn er mogelijkheden binnen Toolstation. Kijk bij ons actuele vacatureoverzicht om te zien of er op dit moment mogelijkheden voor vakantiewerk zijn.

Zijn er doorgroeimogelijkheden binnen Toolstation?
Zowel bij de vestigingen als op kantoor en in het magazijn, zien we voortdurend dat medewerkers promotie maken. Zo groeien Shop Assistants door naar Shopmanager en groeien Warehouse Assistants door naar Supervisor. De mogelijkheid bestaat dus dat je doorgroeit naar een hogere functie. Houd er wel rekening mee dat we meer gemotiveerde collega’s hebben die willen doorgroeien dus dat we niet kunnen garanderen of beloven dat het ook echt gebeurt.


Welke werkdiensten zijn er in de vestigings?
Onze vestigingen openen doordeweeks om 7:00 uur en bepaalde vestigingen sluiten om 20:00 uur. Er zijn binnen een vestiging altijd minimaal twee medewerkers aanwezig en afhankelijk van de openingstijden zijn er verschillende diensten mogelijk.

Welke werkdiensten zijn er in het magazijn?
In het magazijn zijn er ochtend- dag en avonddiensten. De ochtenddienst is van 07.00 tot 14.30. De standaard dagdienst is van 08.30 tot 17.00 en we hebben twee soorten avonddiensten. Een korte dienst van vier uur, die vier uur voor sluiting van het magazijn starten en een dienst van acht uur. 

Welke locaties zijn er?
Er zijn inmiddels meerdere vestigingen over het hele land. Via de volgende link vind je hiervan een overzicht: http://www.toolstation.nl/branches

 Waar is het hoofdkantoor gevestigd?
Het hoofdkantoor van Toolstation is gevestigd in Leiden aan De Heyderweg 6. Op deze locatie zit tevens het hoofdmagazijn van Toolstation, maar is het niet mogelijk om producten te kopen. 

Wat houdt multi-channel precies in?
Toolstation bedient de consument via een multi-channel concept. Dit betekent dat de klant via meerdere kanalen geholpen kan worden. De klant kan er dus voor kiezen om aankopen te doen via de webshop of in de vestiging. Aankopen die online worden gedaan kunnen terug gebracht worden naar de vestiging en aankopen uit de vestiging kunnen teruggestuurd worden naar het centrale magazijn. Omdat dit ook betrekking heeft op de voorraad, is het belangrijk dat medewerkers alles goed verwerken in de systemen zodat het voorraadbeheer altijd klopt en de klanten niet mis grijpen.